--

--

Sunday, 22 November 2009

Masalah Oh Masalah..

Sejak kebelakangan ni banyak musibah menimpa aku. Itu salah satu ujian Allah. Masalah dunia, masyarakat, org2 kampung, org2 taman, keluarga dan diri sendiri. Nama pun manusia jadi takkan terlepaslah kita dari sebarang masalah. Betul tak makcik cakap ni?

Kadang2 masalah yang kita hadapi perlu dikongsi dengan teman yang rapat. Maksud teman rapat disini ialah orang yang dapat meringankan masalah kita disamping berdoa kepada Allah s.w.t. tak kiralah ayah ke, mak ke, adik ke, kakak ke, abang ke, nenek ke atau sesiapa pun. Ada segelintir individu lebih suka diamkan diri dari kongsi masalah kononnya taknak menyusahkan orang sekeliling. Tak dinafikan juga bukan semua masalah tu kita patut kongsi dengan teman. Kalau datang aib kepada diri sendiri atau orang lain tak payah la susah2 cerita masalah tu.

Nak berhujah panjang lebar pun tak reti dah. Sebab si penulis ni pun dibelenggu oleh masalah dan tak suka kongsi dengan orang. Cukuplah sekadar memaparkan sedikit kiasan dlm post kali ni. Dunia bagaikan huru-hara tatkala masalah membelenggu manusia. Renung2kan..

"Sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan"

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

Followers

Listen and Feel it :)